Academie Fysiotherapie en weekend - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marjolein en Carlijn - WaarBenJij.nu Academie Fysiotherapie en weekend - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marjolein en Carlijn - WaarBenJij.nu

Academie Fysiotherapie en weekend

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Carlijn

05 April 2009 | Indonesië, Batavia

Hey beste mensen in de Benelux !

Weer veel kunnen doen deze week op school nog. Vrijdag hadden we een les CBR, wat meestal inhoud dat we in het lokaal zitten.

Deze keer was het wel heel erg anders. We gingen naar buiten waar iedereen netjes in rijtjes op ons stond te wachten. Toen begonnen we met jaja, breingymnastiek. Dat is gymnastiek om de hersenen van meer zuurstof te voorzien. We kregen een aantal oefeningen voorgedaan en die moesten we ook uitvoeren. We voelden ons bekeken, want de leraren stonden te grinniken in de deuropening van de school. Al met al een hilarische eraring.

Daarna was het tijd voor zwangerschapsgymnastiek en wij mochten de oefeningen geven. Er werd een grote tweepersoonsmatras op het gras gelegd en we konden beginnen. Omdat ons Bahasa Indonesia te beperkt was voor de oefeningen, deden we het in het Engels en vertaalde Mr. Roly voor ons.
Ik denk dat hij heel wat nieuwe oefeningen te zien gekregen heeft. De leerlingen zijn wel weinig gewend wat betreft met elkaar oefeningen. Bij alles grinniken en giechelen. Het was een erg leuke les en we hebben er ook leuke foto�s van.

Die ochtend thuis voordat we naar school vertrokken was het weer prijs. Vierhonderd man in en rond het huis en alles zo smerig als wat. Gelukkig hadden we een hotel geboekt voor de twee komende nachten in de buurt. Als je maar even je was moest doen in de badkamer stonden er al mensen op de deur te bonzen. We hebben twee nachten in het Highland Resort en Spa overnacht. Dat was super en helemaal niet duur. We kregen een gratis upgrade van standaard naar Deluxe huisje.

Deze week weer school en Sayap Kasih. Donderdag niets, want dan zijn het verkiezingen hier en vrijdag begint hier de vakantie op school. Zaterdag en zondag zijn hier de vieringen voor Pasen. We kijken uit naar de mooie optochten en vele gebeurtenissen. De week erna zullen we veel aan de verslaglegging werken en weer in Sayap Kasih te vinden zijn.

Groetjes,

Carlijn en Marjolein