Laatste week CBR, week 9 en week 10 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marjolein en Carlijn - WaarBenJij.nu Laatste week CBR, week 9 en week 10 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marjolein en Carlijn - WaarBenJij.nu

Laatste week CBR, week 9 en week 10

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Carlijn

16 Mei 2009 | Indonesië, Batavia

Hey beste mensen,

Weer bericht uit Sulawesi.

Wegens drukte en door internetproblemen na CBR nu pas bericht op deze site.

Heb een geweldige verjaardag gehad hier en CBR hebben we goed kunnen afsluiten met een leuk feestje. Ik zal de foto's ervan nog bij dit bericht voegen.

We komen dichter bij het einde van deze stage nu en de komende twee weken gaan we alles afronden hier.

Deze week zijn we weer aanwezig geweest op Sayap Kasih. Was soms wel een beetje erg druk met de 1stejaars studenten die kwamen kijken. Er is een nieuw kindje dus op Sayap kasih, maar alleen maar ondervoeding lijkt me onwaarschijnlijk.

Als het kindje huilt krijg het twee luchtzakjes aan weerskanten van de nek. Het lijkt een beetje op hetzelfde wat bij een kikker gebeurt. Fian is nog erg mager, maar dat zal hier wel verbeteren weet ik. De problemen met de ademhaling baren me zorgen. We hebben dan ook de kikkerblazen en de ademhaling onder de aandacht gebracht van broeder Han en Filly. Als het goed is zouden ze ermee naar de dokter gaan.

Deze week was de hoes van de oefenrol klaar. Na wat trekken en sleuren en opnieuw naaien paste hij. Zie de foto's van de oude (rood met groen) en de nieuwe (rood) hoes.

Sinds vandaag is ook de ruwe versie klaar van de fixatiebank en van de statafel. Die gaan we nog laten coaten en dan nog zelf blekleden van van banden voorzien.

Vrijdag hebben we nog paard gereden bij Martina Stables waar we de vorige keer ook geweest waren. Ben met Puma op een leuke buitenrit geweest samen met Luma op Tomahawk.
Carlijn heeft weer gesprongen met Red skye. Foto's zijn bij dit bericht geplaatst.Ze hebben de laatste keer nog erg hoog gesprongen.

De buitenrit was redelijk rustig eerst, maar toen kwam er een zijweggetje dat dwars door de weilanden ging. De voorlaaste wei die we doorkruiste had een wel erg grote koe erin staan dacht ik, bleek het een enorme stier te zijn. Die had het dus weer op mij gemunt... rennen geblazen. Zie de foto van hem toen ik weer op een veilige afstand was.

Die middag zijn we nog naar school gegaan om de enquete bij de 3dejaars af te nemen. Gezellig om de groep weer terug te zien waarmee we naar de desa zijn geweest! Alles verliep soepel en daarna zijn we lekker ergens nasi kuning en nasi goreng gaan eten in Tomohon. Vanavond hebben we gezegd ook niet thuis te eten... Nu hebben we daar met die heftige regen wel een beetje spijt van.

Binnenkort volgen de foto's van de houten fixatiemiddelen dus.Bedankt weer voor alle leuke en lieve berichtjes om me aan te moedigen.

Grtz,

Carlijn en Marjolein