Heilige week - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marjolein en Carlijn - WaarBenJij.nu Heilige week - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marjolein en Carlijn - WaarBenJij.nu

Heilige week

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Carlijn

19 April 2009 | Indonesië, Batavia

Hoi beste mensen,

Weer een drukke week achter de rug en twee nog meer gevulde weken voor ons.Donderdag was het naamfeest van Sayap Kasih. Broeder Han had ons daarvoor uitgenodigd. We werden daar verwacht om 6 uur en na de mis konden we daar ook eten.

De mis voorafgaande aan het eten duurde ongeveer een uur ging over aan aantal dingen. De viering van weer een jaar bestaan van Yamaru, Pasen nog, de herdenking van Ifan voor een groot deel en de communie van drie van de kinderen. De pastoor was ook aanwezig, die erg aardig was. Hij betrok de kinderen erg veel bij de mis. De ouders van die communicanten waren ook aanwezig en Stefan ( 1 van de communicanten) had een mooi wit pak aan en was apentrots. Toen was er dus het buffet voor een honderdtal mensen.

Veel van het eten was verzorgd door Nel, de vrouw die thuis ook voor ons kookt. Onze gastfamilie was dus ook aanwezig. Ze hadden ons niet eens een lift aangeboden naar Sayap Kasih. Wij hadden dus al eerder een bemo genomen om op tijd te zijn. Zij kwamen gewoon een kwartier later de mis binnen kakken. Vonden wij niet kunnen. Na het eten was het nog even nakletsen en ging iedereen naar huis. De kinderen moest ook naar bed, voor velen was het al na bedtijd. Weer werd ons geen lift aangeboden door de familie. Wij allebei dus een lift gekregen van twee aardige broeders. Broeder Marcus en broeder Augustinus waren zo vriendelijk om ons even naar huis te scheuren op de scooter. Iedereen van de familie lekker het nakijken gegeven, haha.

Vrijdag hadden we de afsluiting van het lesprogramma van CBR en de laatste afspraken voor het project zelf. Alle studenten hadden netjes een jasje aan en het was allemaal erg officieel.
De directrice, een subdirecteur, broeder Han en Mr. Roly kregen de ereplaatsen vooraan. Er werd het lied van de school gezongen, wat erg mooi was. Het lijkt wel of dat iedereen in Noord Sulawesi goed kan zingen. We hebben onze supervisor voor in de desa ontmoet en ook deze was erg vriendelijk. Een aantal toespraken en een uurtje later was de ceremonie voorbij. Ook wij werden betrokken in de toespraken en kregen nog wat bemoedigende woorden van de directrice. Toen was het tijd om nog even naar Bunaken te vertrekken.

We hebben nog een gezellige twee daagjes op Bunaken gehad, alleen het weer was de eerste dag iets minder met veel regen. We zijn helemaal klaar voor CBR.